Köpupplevelser för e-handel B2B

   |  

Olika typer av köpupplevelser Användarvänligt är inte samma sak för B2B- och B2C-kunder. På många ställen kan vi läsa att gränserna mellan B2C och B2B suddas ut och att det alltid är en människa bakom köpen. Litium skriver bl.a. i sin rapport Svensk B2B-handel 2017: ”Inköpare kommer vilja kunna välja när och hur de gör […]


Öppen b2b e-handel – en konkurrensfördel

   |  

Öppen b2b e-handel – Möjlig konkurrensfördel för bolagen som går online. Det fullkomligt haglar rapporter om hur det går för B2B-ehandeln. Enormt kul att läsa! Ofrånkomligt så känns det som att resultatet av rapporten är olika beroende på vem som beställt eller tagit fram den. Det gör att man får ta på sig olika glasögon […]


5 viktiga skillnader mellan B2C och B2B betalningar

   |  

Inspireras av B2B e-handlare På senare tid har det kommunicerats mycket kring likheter mellan köpare inom b2b och b2c. Hur personen bakom befinner sig i båda världarna och förväntar sig samma upplevelse, helst som den inom b2c e-handeln. Det skrivs att b2b e-handlare ska försöka efterlikna eller ta efter upplevelsen inom b2c e-handel för att […]


B2B e-handel kräver hög servicegrad

   |  

Igår, torsdagen den 9 november besökte vi på Payer D-Fokus B2B som arrangeras av Svensk Digital Handel. Dagen gav goda insikter om hur man lyckas med B2B och på plats fanns intressanta partners och deltagare. Ett B2B-event ni inte får missa nästa år. Vi har samlat lärdomar från de föreläsare som arbetar i B2B-företag då […]


Rabatt på B2B-event

   |  

  Den 9 november ställer Payer ut på D-Fokus B2B, mötesplatsen för er som vill sälja mer digitalt. Som partner till detta event erbjuder Payer 1000 kr rabatt för kunder och partners, köp din biljett här.  Talare med koll på digital B2B-försäljning Under dagen finns chansen att lyssna på talare från stora B2B-företag som satsar […]


Svensk B2B-handel

   |  

  Litium som arbetar med e-handelslösningar har tagit fram rapporten “Svensk B2B-handel”. Vi på Payer tycker att det är viktigt och intressant med rapporter av denna typ. Idag lever vi i en digital värld där barn och ungdomar är långt framför vuxna i den digitala sfären. Det är viktigt att företag redan nu vågar satsa […]


B2B e-handel – 5 tips på hur du lyckas!

   |  

E-handel för B2B (Business-to-Business) växer lavinartat. Idag handlar 44 % av de svenska företagen online enligt Statistiska Centralbyrån och andelen ökar årligen med 10 till 15 %. Analytiker spår att e-handel för B2B snart omsätter dubbelt så mycket som e-handel för B2C (Business-to-Consumer). Payer som är experter på digitala betalningar mellan företag har samlat fem […]


Tre av fyra tvååringar använder internet

   |  

Enligt rapporten ”Svenskarna och internet” använder 90 % av den svenska befolkningen internet dagligen. Personer i ålder 16 – 25 år använder internet 40 h i veckan och redan i åttaårsåldern har mer än hälften tillgång till en egen smartphone. Det kan tyckas vara skrämmande, men det är verkligen vi lever i. Ser man till […]


Faktura och kortköp – Populärast inom B2B

   |  

När man kollar närmare på Payers kunder inom B2B ser vi att faktura och kortbetalning är populärast.  I de senaste rapporterna om B2B e-handeln är det tydligt att köparna förväntar sig samma upplevelse som de får när de e-handlar privat. Företaget Forrester anser att B2B e-handel ligger 10 år efter B2C men kommer inom kort […]


Mobilshop och video – Allt viktigare för B2B försäljning online

   |  

57 % av de svenska B2B-företagen har onlineförsäljning. Bland företagen är det framförallt de större företagen, med en omsättning över 200 miljoner som säljer digitalt, men även företag med lägre omsättning har förstått vikten av att sälja online. Även om B2B företagen är relativt nya på området så kan man ta stor hjälp genom att […]


Sälj med Payer

Välkommen att kontakta oss för mer information om våra betallösningar