B2B e-handel kräver hög servicegrad

   |  

office depot liggande

Igår, torsdagen den 9 november besökte vi på Payer D-Fokus B2B som arrangeras av Svensk Digital Handel. Dagen gav goda insikter om hur man lyckas med B2B och på plats fanns intressanta partners och deltagare. Ett B2B-event ni inte får missa nästa år. Vi har samlat lärdomar från de föreläsare som arbetar i B2B-företag då vi tycker de bjöd på extra intressant innehåll för våra kunder och partners.

Office Depot – en av Sveriges största B2B-handel

Margareta La Calvé, VD på Office Depot delade med sig av intressanta insikter om hur viktigt det är att vara flexibel, snabb och kundmedveten för att lyckas. Tips som vi vill dela med oss av är vikten av hög servicegrad, oavsett om köparen handlar i butik, på webben eller kontaktar ert företag via telefon.

Spendrups nya B2B-satsning

Carl Von Goes arbetar med Spendrums digitala B2B utveckling. Han berättade om vikten av att använda sig av målgruppsanpassning och personalisering i form av riktade avtalspriser och produktinnehåll. Kundens behov är alltid A och O när Spendrups utvecklar sina digitala tjänster.

Husqvarnas globala satsningar

Daniel Westerstål jobbar med Husqvarnas globala e-handel och bjöd på insiktsfull information. Kruxet för Husqvarna är att de måste anpassa sin e-handel både för B2B och B2C men lyckas bra. Det som vi tog med oss är att det är viktigt att alltid mäta allt innehåll och marknadsföring så att köparen får den information de behöver i rätt tid. Det ska också vara lika enkelt att handla oavsett om man handlar som privatperson eller i företaget.

Lär mer om eventet här.

Sälj med Payer

Välkommen att kontakta oss för mer information om våra betallösningar