E-barometern Q1 2017

   |  

Statistiken visar totalt 66 % e-handlat under Q1 2017, en ökning med 18 % gentemot samma period förra året. Kvinnor e-handlar mer än män och främst är man under 50 år. Mobilen har en stor inverkan där 15 % handlade via mobilen. Här blir det allt mer viktigt att erbjuda nya innovativa tjänster såsom betala […]


Digitalisering och trender på SEBC

   |  

Förra veckan besökte vi på Payer SEBC – Scandinavian E-business Camp. Vi har samlat de insikter och den information som vi anser att du som arbetar med digital försäljning kan ta nytta av. Video, podcasts och appar – en viktig del i Västtrafiks digitala utveckling Lars Bäckström, VD på Västtrafik delade med sig av insikter […]


Google och den digitala transformationen

   |  

Anna Mossberg och Frida Wickholm från Google delade med sig av insikter om kundresan i en digital transformerad värld på SEBC förra veckan. De berättade om förändrade köpbeteenden, vikten av data och vilka fördelar man kan få om man arbetar med unika samarbeten. Förändrade köpbeteenden En siffra som är intressant är att det sker 100 […]


Ny forskning om handelns digitalisering

   |  

Idag pratar vi om att handeln är i ett skifte där digitaliseringen tar över mer och mer. Men hur ser det egentligen ut och vart är vi påväg? Forskare från Centre for Retailing, Handelshögskolan vid Göteborg universitet har granskat processen närmare. I forskningsrapporten får du mer information om: Förändrade affärsmodeller (nya beteenden kräver nya mål […]


B2B och B2C e-handel – vad är skillnaden?

   |  

E-handel inom B2C har växt med rekordfart de senaste 10 åren medan B2B just nu är och nosar på e-handelsbranschen. Samtidigt är det 44 % av de svenska företagen som handlar online enligt Statistiska Centralbyrån. Visst finns det flertalet stora företag inom B2B online som lyckats såsom Dustin, Amazon m.fl. men än finns stor försäljning […]


4 nya situationer för smarta betalningar

   |  

Nu kommer en rad spännande betaltrender som hjälper din kund att vilja klicka på köp. Peder Berge, VD på Payer guidar dig genom fyra nya miljöer där digitala betalningar kommer bli all mer populärt under 2017. Shopping i chatten ”Conversational commerce” låter möjligen en smula påträngande i svenska öron, men faktum är att med chatbotarna kommer […]


3 trender – Betalningar för e-handlare

   |  

Du som e-handlare känner nog igen att man gärna fokuserar på marknadsföring och logistik men att man lätt glömmer bort att granska betalflödet och hålla sig uppdaterad på trender inom betalningar. Som e-handlare ska man alltid tänka på att konsumenter föredrar att betala på olika sätt beroende på vilket land man bor i, om man handlar för […]


218,6 miljarder kr e-handlades i Norden 2016

   |  

PostNord har nyss presenterat rapporten “E-handel i Norden 2017” som ger dig betydelsefulla insikter och statistik. Vi har gjort en kort summering av rapporten här nedan. Vill du läsa hela rapporten kan du ladda ner den här. Kuriosa om de olika ländernas e-handelsvanor 218,6 miljarder kronor e-handlade nordborna under 2016 Norge är en köpstark marknad […]


9 viktiga trender för framtidens betalningar

   |  

Hur vi tar betalt av varandra har förändrats konstant över historiens gång, men det har aldrig gått så fort framåt som i dag. Här är nio trender att hålla koll på. Att framtidens betalningar är digitala och i allt högre utsträckning sker med mobila enheter är ingen nyhetsbomb. I ljuset av detta finns dessutom ett […]


Var 4e köp sker mobilt

   |  

Norden är den del i världen som e-handlar allra mest från mobilen, där var fjärde transaktion sker mobilt. Enligt en rapport från Mastercard säger 72 % av de svenska konsumenterna att de skulle vilja e-handla via mobilen, vilket är den högsta siffran i Europa. * Mobil handel i Norden Siffrorna för mobil handel i Norden […]


Sälj med Payer

Välkommen att kontakta oss för mer information om våra betallösningar