Sociala medier – Allt viktigare för B2B e-handel

   |  

Mobilen kommer användas mer för B2B köp online Enligt rapporten “E-handel för B2B” så förväntar sig 49% av de frågade B2B-företagen att synas via fler marknadsplatser såsom Alibaba. Motsvarande siffra för användning av sociala medier ligger på 46% och 32% anser att mobil försäljning kommer bli allt mer viktigare. Sociala medier- tips, för dig som […]


Många B2B-företag har “stängda” webbshoppar

   |  

31 % har öppna webbshoppar Enligt rapporten “Svensk B2B e-handel” är det endast 31 % av B2B-företagen som har en öppen och enkel webbshop. Resterande bolag erbjuder e-handel via inloggning. På de senaste e-handel och B2B konferenserna diskuteras det alltid att B2B-försäljningen är för krånglig. Vi på Payer tror att man kan vinna mycket och […]


E-handel över gränserna ökar

   |  

Nyligen lanserades E-barometern Q1 2017 som visar att hela 2/3 av de svenska konsumenterna e-handlar från utländska onlinebutiker. Kan man som e-handlare känna sig trygg i båten på den svenska marknaden eller är det dags att inse att de svenska konsumenterna inte är trogna? Framtiden spår rekordökning för e-handel över gränserna Handelns utredare har tagit […]


Pressmeddelande: Swish – Populäraste betalsättet online

   |  

Swish – Populäraste betalsättet online Stockholm, 31 maj 2017 Swish Handel utsågs i maj som en av de mest populära tjänsterna inom e-handel.* Betalleverantören Payer var bland de första betalleverantörer att lägga till Swish som betalsätt och kunde efter bara några veckor mäta en uppgång på i genomsnitt 15 % för Swishbetalningar hos sina kunder. ”Swish […]


E-barometern Q1 2017

   |  

Statistiken visar totalt 66 % e-handlat under Q1 2017, en ökning med 18 % gentemot samma period förra året. Kvinnor e-handlar mer än män och främst är man under 50 år. Mobilen har en stor inverkan där 15 % handlade via mobilen. Här blir det allt mer viktigt att erbjuda nya innovativa tjänster såsom betala […]


Digitalisering och trender på SEBC

   |  

Förra veckan besökte vi på Payer SEBC – Scandinavian E-business Camp. Vi har samlat de insikter och den information som vi anser att du som arbetar med digital försäljning kan ta nytta av. Video, podcasts och appar – en viktig del i Västtrafiks digitala utveckling Lars Bäckström, VD på Västtrafik delade med sig av insikter […]


Google och den digitala transformationen

   |  

Anna Mossberg och Frida Wickholm från Google delade med sig av insikter om kundresan i en digital transformerad värld på SEBC förra veckan. De berättade om förändrade köpbeteenden, vikten av data och vilka fördelar man kan få om man arbetar med unika samarbeten. Förändrade köpbeteenden En siffra som är intressant är att det sker 100 […]


Ny forskning om handelns digitalisering

   |  

Idag pratar vi om att handeln är i ett skifte där digitaliseringen tar över mer och mer. Men hur ser det egentligen ut och vart är vi påväg? Forskare från Centre for Retailing, Handelshögskolan vid Göteborg universitet har granskat processen närmare. I forskningsrapporten får du mer information om: Förändrade affärsmodeller (nya beteenden kräver nya mål […]


B2B och B2C e-handel – vad är skillnaden?

   |  

E-handel inom B2C har växt med rekordfart de senaste 10 åren medan B2B just nu är och nosar på e-handelsbranschen. Samtidigt är det 44 % av de svenska företagen som handlar online enligt Statistiska Centralbyrån. Visst finns det flertalet stora företag inom B2B online som lyckats såsom Dustin, Amazon m.fl. men än finns stor försäljning […]


4 nya situationer för smarta betalningar

   |  

Nu kommer en rad spännande betaltrender som hjälper din kund att vilja klicka på köp. Peder Berge, VD på Payer guidar dig genom fyra nya miljöer där digitala betalningar kommer bli all mer populärt under 2017. Shopping i chatten ”Conversational commerce” låter möjligen en smula påträngande i svenska öron, men faktum är att med chatbotarna kommer […]


Sälj med Payer

Välkommen att kontakta oss för mer information om våra betallösningar